اظهارات بانکی‌ها
جلسه شورای پول و اعتبار، اظهارات بانکی‌ها راجع به نرخ سود بانکی و بهره‌برداری از طرح خرید و فروش از طریق گوشی‌ تلفن همراه در اواخر بهار سال آینده مهمترین خبرهای حوزه بانک و بیمه در هفته گذشته را در بر گرفت.
 
 
خبرگزاری فارس: اظهارات بانکی‌ها راجع به نرخ سود، مصوبات شورای پول و اعتبار و افتتاح طرح جدید بانکداری الکترونیک در بهار ۹۳

 برگزاری شورای پول و اعتبار و مصوبات آن، نامه 5 ماده‌ای رئیس کل بانک مرکزی به استانداران، اظهارات بانکی‌ها راجع به نرخ سود بانکی و بهره‌برداری از طرح خرید و فروش از طریق گوشی‌ تلفن همراه در اواخر بهار سال آینده، ‌مهمترین خبرهای هفته گذشته بود.

*برگزاری جلسات مستمر کمیته اجرایی با هیأت عامل و بانکی‌ها/ تدوین سیاست‌های پولی و ارزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه این هفته شورای پول و اعتبار از برگزاری جلسات مستمر کمیته اجرایی سیاست‌های ملی اقتصاد مقاومتی با شرکت اعضای هیأت عامل بانک مرکزی، نمایندگانی از شورای هماهنگی بانک‌های دولتی،‌ کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خبر داد.

همچنین در این جلسه به منظور یاری رساندن به هم وطنان آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه و برای سرعت بخشیدن به ابلاغ مصوبات دولت در این زمینه، شورای پول و اعتبار با تعیین سقف‌های فردی برای تسهیلات حوادث غیرمترقبه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ آن به بانک‌های عامل موافقت کرد.

*ثبات قیمت 5 گروه کالای اساسی/ افزایش قیمت میوه و گوشت

براساس گزارش بانک مرکزی قیمت لبنیات، برنج، حبوب، قند و شکر و روغن نباتی بدون تغییر بود. قیمت میوه‌های تازه 3.2 درصد، تخم مرغ 0.1 درصد، گوشت قرمز 0.8 درصد، گوشت مرغ 0.5 درصد و چای 0.5 درصد افزایش یافت.

*نامه 5 ماده‌ای رئیس کل بانک مرکزی به استانداران

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور خواستار اهتمام و توجه بیشتر تمامی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی استان‌ها در خصوص حمایت از بازرسان و ناظران بانک مرکزی شد.

*طرح خرید و فروش از طریق گوشی‌ تلفن همراه خرداد 93 بهره‌برداری می‌شود

سامان قطبی مدیرعامل شاپرک با اشاره به افتتاح دو طرح مهم شاپرک در سال آینده، گفت: یکی از برنامه‌های ما بهره‌برداری از سیستم پرداخت از طریق تلفن همراه (mobile payment) تا اواخر بهار سال آینده است.

قطبی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سیستم پرونده انتقال پول از طریق درگاه‌های خرید و فروش به شاپرک بسته و همه سیستم یکپارچه می‌شود.

*افزایش سرمایه بانک‌ها از منابع صندوق توسعه در سال آینده/ نرخ سود سپرده باید 25 درصد باشد

فرهاد نیلی رئیس پژوهشکده پولی گفت: بر اساس قانون بودجه نرخ تورم در سال آینده 25 درصد خواهد بود و اگر ملاک تورم برای تعیین نرخ سود سپرده لحاظ شود، نرخ سود سپرده در سال آینده باید اندکی بیش از نرخ تورم باشد، یعنی برای جذب سپرده‌های بیشتر باید نرخ سود سپرده بیش از 25 درصد لحاظ شود.

*دلایل افزایش سود بانکی در روزهای پایان سال/ تغییر نرخ سود اوراق مشارکت علامت‌دهی به بانک‌ها بود

کورش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا با اشاره به افزایش هزینه بانک‌ها و محدودیت‌های تعیین‌شده برای نرخ سود، گفت: افزایش نرخ سود اوراق مشارکت بانک مرکزی به 23 درصد، علامتی به بانک‌های کشور داد تا نرخ سود تسهیلات را متفاوت از گذشته کنند.

در این میان محمد ابراهیم مقدم مدیرعامل بانک ایران زمین هم، در مورد افزایش نرخ‌های سود تسهیلات و سپرده بانکی در ماه‌ها اخیر، اظهارداشت: نمی‌توان نرخ سود را به صورت دستوری در یک عددی مشخص نگه داشت.

وی افزود: باید نرخ سود آزاد شده و در سطح نرخ تورم قرار گیرد، اگر می‌خواهیم عرضه و تقاضای تسهیلات به تعادل رسیده و فضای رقابتی ایجاد شود باید نرخ سود باید متناسب با نرخ تورم باشد.

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تورم بالای 30 درصد در کشور، گفت: در چنین شرایطی اگر نرخ سود 20 درصد باشد، ‌چه کسی حاضر است در بانک سپرده‌گذاری کند؛ بنابراین نرخ سود باید به سطح نرخ تورم نزدیک شود.

*قسط دوم از 4،2 میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده ایران واریز شد/ پرداخت با ین ژاپن

بانک مرکزی اعلام کرد: قسط دوم از مبلغ 4.2 میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده ایران به ارزش 450 میلیون دلار در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

*بازار اسکناس‌ نو گرم شد؛ اختلاف 2 تا 20 درصدی قیمت با ارزش واقعی

در حالی که مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی وعده می‌دهد، اسکناس نو از 20 اسفند به اندازه کافی در اختیار شعب منتخب 4 بانک قرار می گیرد، بازار اسکناس‌های نو در راسته صرافی‌های میدان فردوسی تا بازار تهران با 2 تا 20 درصد تفاوت قیمت، گرم شده است.

همچنین این هفته، صنعت بیمه کشور در انتظار اعلام نرخ دیه سال 93 بود که تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری راجع به آن اعلام نشده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392برچسب:, | 1:59 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |